اجاره قالب وافل سقف ماتیا

اجاره قالب وافل سقف ماتیا

علاوه بر مزایای قالب وافل در بخش سازه ای، معماری، کاهش هزینه های تامین متریال و ...، غیر ماندگار بودن قالب سقف وافل ماتیا و استفاده مکرر هر قالب در سقف های مختلف و نیز در پروژه های آینده مشتریان، از مزیت های مهم قالب سقف وافل ماتیا می باشد.

بنابراین در برخی پروژه ها (بخصوص پروژه های ویلایی) ممکن است که خرید قالب وافل به علت استفاده در تعداد سقف کم (یک یا دو سقف)، مقرون بصرفه نباشد.

لذا شرکت ماتیا در جهت افزایش خدمات به مشتریان و تشویق سازندگان صنعت ساختمان به استفاده از این نوع سقف و حفظ منابع محیط زیستی و سرمایه ملی، اقدام به ارائه خدمات اجاره قالب وافل به مشتریان نموده است.

بازخرید قالب وافل ماتیا

بازخرید قالب وافل ماتیا

شرکت ماتیا جهت یاری رساندن به مشتریان و نیز حفظ منابع محیط زیستی کشور و سرمایه ملی، اقدام به بازخرید قالب های وافل ماتیا از مشتریان می نماید.

با توجه به استراتژی مشتریان، پس از اتمام پروژه، ممکن است قالب وافل ماتیا را به دلایل مختلف نیاز نداشته باشند، بنابراین شرکت ماتیا جهت یاری رساندن به مشتریان اقدام به بازخرید قالب های وافل ماتیا از مشتریان می نماید.

قالب های سالم با حداقل ۳۵% قیمت قالب وافل و قالب های شکسته با ۱۵% قیمت قالب وافل از مشتریان بازخرید می گردد.

چرا اجاره قالب وافل

اجاره قالب وافل

بسیاری از سازندگان، زمین هایی را برای ساخت انتخاب می کنند که ابعاد بزرگی ندارند و عرض زمین ممکن است 7 متر یا کمتر از آن باشد. یا ساختمان های ویلایی که معمولا بیش تر از 2 یا 3 طبقه نمی‌شوند و یا سوله های بزرگ که تنها به یک سقف نیاز دارند.

این سازندگان از طرفی با این موضوع مواجه می شوند که خرید قالب وافل برای ساخت سازه شان مقرون به صرفه نیست و از طرفی می خواهند از مزایای وافل استفاده کنند.

اینجاست که مشاوران ماتیا به این دسته از افراد یا افرادی که بعد از اجرای یک پروژه، دیگر نیازی به قالب سقف وافل خود ندارند، به جای خرید، پیشنهاد اجاره قالب وافل خود را می دهد

همانطور که می‌دانیم اصلی ترین دلیل استفاده از قالب‌های وافل، افزایش دهانه ستون هاست که به تبع آن کاهش هزینه ساخت، افزایش تعداد پارکینگ، معماری بهتر و… رخ می دهد. اما استفاده از سیستم سقف وافل و اجاره قالب وافل می‌تواند مزایای دیگری هم برای پروژه های ذکر شده ایجاد کند و همچنین از بروز مشکلاتی جلوگیری کند. این موارد عبارتند از:

عدم استفاده از تیرچه و دوری از مشکلات آتی

عموما در سقف هایی که در آن تیرچه یونولیت کار می شود، تیرچه ها سفارش داده می شوند و از کارگاه تیرچه زنی برایشان ارسال می شود.

اما نکته مهم اینجاست که هیچگاه با اطمینان نمی‌توان گفت آیا میلگرد دفن شده در تیرچه کاملا یکپارچه است یا خیر.

در مراحل اجرای سقف وافل به دلیل اجرای تیرچه درجا نظارت کامل بر اجرای میلگردها  وجود دارد و دیگر نیاز به سفارش تیرچه نیست بنابراین هزینه خرید و ارسال تیرچه‌ها هم حذف می‌شود.

مزایای عدم استفاده از یونولیت

از نظر ایمنی استفاده از یونولیت در پروژه ها را آتش پنهان نام می‌برند. لقب آتش پنهان بی دلیل نیست زیرا به علت اشتعالزایی فوق العاده بالای یونولیت های سقفی، این خطر همواره در حین استفاده از ساختمان های تیرچه یونولیت در کمین است که با آتش گرفتن یونولیت های سقفی، علاوه بر گسترش سریع آتش، گاز سمی و خطرناک در محیط ساختمان متصاعد و پخش می‌شود.

همچنین استفاده از یونولیت حین کار و در هنگام ایجاد سوراخ های سقفی و… باعث ایجاد کثیفی هایی می شود که به سختی از محیط پاک می‌شوند.

این کثیفی ها به مرور زمان عموما به منازل همسایه ها نیز سرایت کرده و نارضایتی آنها را به همراه دارد.

به هم خوردن جانمایی تیرها و تیرچه‌ها در سقف تیرچه یونولیت

در اجرای سقف تیرچه یونولیت خیلی باید دقت کرد تا یونولیت ها در جای مناسب بنشینند چراکه جابه‌جایی آنها باعث کوچک و بزرگ شدن تیرچه ها و حتی تیرها می شود.

این درحالی است که خرید یا اجاره قالب های وافل با توجه به ساختار طراحی صلبیت بالایی که دارند مانند پازل در کنار هم قرار گرفته و ابعاد تیرچه ها و تیرها را مطابق محاسبات تحویل می‌دهند.

صلبیت بالای سقف‌های وافل

در سقف های وافل به دلیل وجود تیرهای عمودی و افقی (در اصطلاح دو طرفه) صلبیت سقف بسیار بیشتر از سقف های تیرچه یونولیت یا یک طرفه است.

شاید دیده باشید خانه‌هایی را که با دویدن در طبقات، کف خانه شروع به لرزیدن می کند، اما این مورد در خانه های با سقف وافل دیگر اتفاق نمی‌افتد.

تمام موارد بالا فقط جزئی از جذابیت های استفاده از سقف وافل هستند اما در پروژه هایی که در ابتدای این متن ذکر شد، شاید از لحاظ هزینه صرف نکند که برای پروژه خود قالب وافل خریداری کنند.

به این منظور شرکت ماتیا ساختمان در راستای گسترش استفاده از قالب های وافل و سوق دادن کشور به استفاده از این نوع سقف‌ها که بسیار اصولی تر و حرفه ای تر می باشند، علاوه بر وجود ویژگی بازخرید قالب، اقدام به اجاره قالب های خود کرده است.

در این روش، قالب های دوطرفه سقف وافل را به صورت روزانه اجاره داده می شوند و مشتری می تواند دقیقا از روزی که به قالب ها جهت بتن ریزی احتیاج دارد، آن ها را تحویل بگیرد و تا زمانی که استفاده از قالب ها به اتمام برسد و آن را به شرکت بازگرداند.