How Can We Help?
دانلود کتاب نوپای ناب نسخه کامل فارسی – The Lean Start up
کتاب نوپای ناب نسخه فارسی نویسنده اریک ریز بازنویسی و ویرایش نسخه فارسی امیرحسین آزاد و زهرا نوران The Lean Start up
مقدمه دکتر فیض بخش در مورد کتاب نوپای ناب The Lean Start up
به نظرم کتاب خوب نوپای ناب که توسط اریک ریز کارآفرین مقیم دانشگاه هاروارد نوشته شده است، کتابی ارزشمند و خواندنی است.
اریک ریز به نوعی تلاش کرده است خط دیگری در پرورش کارآفرینان نوپا باز کند.
علی رغم اینکه دانشمندان زیادی موفق و ناموفق به بازنگری روشهای مرسوم تربیت کارآفرینی پرداختهاند و با نگاهی انتقادی سناریوهای دیگری را پیشنهاد دادهاند، ولی باید اذعان کرد متن کتاب نوپای ناب کاری ارزشمند و خواندنی است.
نمیتوان گفت تمام آنچه در این کتاب آمده از پشتوانهی تجربی و نظری کاملاً قوی برخوردار است، ولی نگاه متفاوت نویسنده در کنار تجربیات سالیان، حرفها و پیشنهادهای او را در بسیاری موارد قابل تأمل کرده است.
به امید روزی که مهمترین تأثیرگزاران اقتصادی این مرز و بوم سربلند، کارآفرینان باپشتکار، باهوش و برجسته آن باشد.
سید علیرضا فیض بخش
عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف
معلم و مربی کارآفرینی
روش نوپای ناب
پنج اصل کتاب نوپای ناب
1) کارآفرینان در همه جا هستند: برای راه اندازی کسب و کار نوپا لازم نیست در یک گاراژ کارکنید. یک کسب و کار نوپا، یک مؤسسه اجتماعی است که طراحی شده تا خدمت جدیدی را در شرایط عدم قطعیت خلق کند.
2)کارآفرینی مدیریت است: یک کسب وکار نوپا یک مؤسسه است و نه صرفاً یک محصول. کارآفرین بایستی یک عنوان شغلی در همه شرکتهای مدرن باشد.
3) یادگیری معتبر: کسب وکار نوپا صرفا برای خدمت به مشتریان نیستند. آنها هستند تا یاد بگیرند چگونه یک کسب وکار پایدار ایجاد نمایند. این موضوع به کارآفرینان این فرصت را میدهد تا هر جزء چشم انداز خود را آزمایش کنند.
4) ساختن – اندازه گیری – یادگیری: فعالیت پایهای یک کسب و کار نوپا، تبدیل ایده به محصول و اندازهگیری نیاز مشتری و حفظ حالت فعلی خود است.
5) حسابداری نوآوری: برای پیشرفت نتایج کارآفرینانه باید بتوانیم کارها را اولویت بندی کنیم که این موضوع نیاز به نوع خاصی از حسابداری دارد.
دانلود کتاب
اریک بعد از راهاندازی اولین شرکت خود، خاطرات بدی را تجربه کرد.
او با وجود ایده عالی که داشت؛ اما از آنجا که فرآیند تبدیل ایده به یک شرکت بزرگ را یاد نداشت؛ دچار شکست شد.
از دید او زمانی که ما شکست میخوریم، بهانههایی را آماده داریم.
مثل، ما منابع خوبی نداشتیم و یا به اندازه کافی رویاپرداز نبودیم.
اما پس از10سال کارآفرینی این تفکر را رد کرده و میگوید از موفقیت و شکستهای خودم و سایرین یاد گرفتهام که همین موارد کسل کننده، بیشترین اهمیت را دارند.